ALVA, ALVIN, ALLAN, AMALIA & ANNABELLE- BILMISAR!




Vikt 26 April kl:19:00
  1. Alva Vitsippa Vikt: 105g
  2. Alvin Blåsippa Vikt: 127g
  3. Allan Snödroppe Vikt: 125g
  4. Amalia Tussilago Vikt: 112g
  5. Annabelle Gullviva Vikt: 138g


De växer verkligen så att det knakar, knappt att jag hinner med. Men samtidigt är det så roligt att se hur de utvecklas och jag börjar till och med se skillnad på dem utan att kika på nagellacket. Det är dock fortfarande svårt! Det är minimala skillnader just nu, sedan är ju alla fortsatt kritvita. Det kommer snart vara enklare att skilja på de små. Alva, Alvin och Allan har fortfarande inte någon som har visat intresse. Vet att några är intresserade men inget mer. Sedan måste det självfallet kännas som en bra person/familj som köper de små. Det är ju det viktigaste!
Två honor kommer gå till avel, resterande kommer säljas till sällskap och eventuellt utställning om intresse finns hos uppfödaren. Inga garantier, men det är preliminära planer för de små. Svårt att bestämma något innan man vet färger och andra karakteristiska utseenden.
Tog några bilder idag och lyckas ta alla bilder i RAW-format. Duktig som jag är..... Det var en hel vetenskap tydligen att försöka ställa in bilderna och att omformatera dessa till JPEG. Tillslut gav jag upp när huvudet värkte och irritationen tog överhand. Jag fick då låna pappas mac, det gjorde genast livet enklare. Inte för att mac har de programmen jag brukar använda mig av, men det gick i alla fall att öppna RAW och formatera de valda bilderna till JPEG... ÄNTLIGEN!!!
Jag kunde ju egentligen ta om bilderna, men kände att det räckte med ett litet 2minuters äventyr för de små. De ser ju trots allt inte vad som händer! Men så länge de har något att kravla på så är de ganska lugna, fast mamma är alltid bäst! Så nu äntligen lägger jag in lite bilder på sötnötterna! Se och njut!
Allan Snödroppe

Allan Snödroppe 
Amalia Tussilago, eller Lilla Brun som hon kallas...Det eftersom hon fick brunt nagellack :) 
Alva Vitsippa
Alva Vitsippa 
Alva är inte helt tillfreds. Kramvovven var inte lika go som mammas varma mage... 
Annabelle Gullviva. Hon ville bara snutta på allt, till och med luften. Söta kickan <3


Bäbisbunt, alla syskonen samlade i en härlig hög! Så fina de är mina älskade kattbarn! De får kärlek så de bli mätta livet ut! 
Syskonkärlek :)


Puss och kram. Mellan klockan 4:32 - 8:07 fyller de små fyra dagar :)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Gud så söta dom e!

2011-04-27 @ 08:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0