Kattungarna två dagar :)

Nu är ju faktiskt kattungarna på dag två i sitt liv. De har spenderat sin första natt i något förvirrat tillstånd eftersom mamma Vera inte riktigt var tillfreds med sin kattungelåda. Hon krafsade febrilt på garderobsdörren och pratade oavbrutet med mig. Det var ingen tvekan om att hon bad mig öppna dörren till garderoben. Men det är ingen bra plats för kattungarna så jag var tvungen att ha is i magen och försöka få henne på andra tankar. Idag flyttade jag lådan alldeles in till min säng. Det verkar hon mycket mer nöjd med. Hon jamar lite ibland och då vill hon att jag håller tass eller hjälper henne med något. Det är mysigt att hon har sådan enorm tillit till sin mamma :) Man blir så glad när man känner att djuren trivs och är nöjda. 
Cozmos hjärta bäbis :) 
Sedan fick lilla Cozmos, schäfer på ynka 41kg, hälsa på bäbis nummer tre. Allan! Han var väldigt blöt efter det. Cozmos var helt överycklig efter upplevelsen och kan inte slita sig från att spatsera fram och tillbaka till min sovrumsdörr för att kika. Han vill så gärna titta på dem. Men Vera tycker sisådär om det och därför får han vänta utanför. Till hjälp har jag Ludvig, en liten Cocker Spaniel på 10år, som vaktar dörren. Han ser till att Cozmos inte ens passerar tröskeln in. Han känner att jag inte tycker Coz är välkommen och att Vera blir spänd. Ludvig är alltså min lille portvakt! :)

GOSSEBUNT!


Vägde alla bebbarna igen klockan 19:00 ikväll. De är många så det är klart det är svårt att få en fantastisk viktuppgång det första dygnet. Jag har försökt hjälpa till med lite KMR modersmjölksersättning när Vera behöver en paus. De får lite grann allihopa. Det är ingen som direkt blir utan den riktiga modersmjölken så alla får en extra slurk några gånger om dagen. På så sätt ser jag också vilka som ätit dåligt. Det eftersom att nappflaskan blir VÄLDIGT uppskattad om de är hungriga. Tjocka och mätta bebbar vill inte alls ha nappis. :)
Namn har de också fått. Så här kommer de i nummerordning efter födseln med sin vikt efteråt! :)
Påsk kullen - A

  1. Alva Vitsippa Vikt: 98g
  2. Alvin Blåsippa Vikt: 121g
  3. Allan Snödroppe Vikt: 111g
  4. Amalia Tussilago Vikt: 98g
  5. Annabelle Gullviva Vikt: 129g






0


Påskbebbarna växer, äter, sover och piper... Sötast och finast är de! Med en så fin mamma och pappa
kan de bara bli vackra bäjbisar! :)


Glad Annandag Påsk önsakar Jag, Vera och bebbar....

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ojoj så fruktansvärt fina bilder! Hoppas på väldigt många fler!

2011-04-26 @ 07:50:47
Postat av: Inger

Nog är det härligt med djur och hur de har koll på läget. Bilderna är jättefina!

2011-04-26 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0