Mina vackra kattungar växer så det knakar

De bara växer och växer de små. Det är roligt nu när man kan se att några av ungarna kommer bli blå, medan två ser ut att bli lilla eller créme i nyanserna. Sedan finns det olika färgkoder för både blå, lila och créme. Men det är de utslag av färger det blir mellan Vera och Bernard. Ska försöka få fram en lista med alla möjliga färkombinationer som kan finnas bland mina fem små prinsar och prinsessor.
Vera har kommit igång lite extra idag tycker jag. Hon har varit lite låg och matt i ögonen de första dagarna efter förlossninge, men nu från och med igår har jag "tvingat" i henne 10ml vatten åt gången med en liten spruta/pipett. Jag var till och med uppe två gånger mitt i natten och "vattnade" henne! Det är viktigt att hon får i sig tillräckligt med vatten så hon klarar av att producera mjölk till sina bebisar. Igår fick hon lite köttfärs och idag blev hon bortskämd med några bitar leverpastej. Både rikt på fett, protein och JÄRN! Hon brukar kunna äta några bitar utan att reagera. Vanligt är att de blir dåliga i magen, men hon har en liten plåtmage. Bara aptiten som varit lite bristande det senaste. Så nu blir hon behandlad som en liten drottning. Hon får mat på fingret i lagom bitar, får dricka KMR-mjölk på nappflaska i "sängen". Borstad och ompysslad till tusen. Sedan lekte vi lite med Bertil-Morgonrockssnöret och en annan rolig leksak. Morgonrockssnöret är ju favoriten förstås! Nytvättad och fin så promenerade Vera med sin Bertil runt i rummet :)
Tilläggas ska att kattungarna som senare flyttar till sina nya hem kommer inte gå till avel. De går till sällskap och eventuellt utställning om intresse finns!
Nu vikt och sedan lite foton på alla sex, Vera och bebbarna! 
28 April Kl:19:00
  1. Alva Vitsippa Vikt: 127g
  2. Alvin Blåsippa Vikt: 155g
  3. Allan Snödroppe Vikt: 154g
  4. Amalia Tussilago Vikt: 137g
  5. Annabelle Gullviva Vikt: 170g



Lilla Vackra Vera lekte för fulla muggar idag. OJOJ vilken fart och energi det var i den lilla fröken! Mammas kärleksmums är hon! <3











Gókväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0