La Vera Vita's Heliga Birma

Äntligen fick jag papper från Sverak att mitt valda stamnamn har blivit godkänt! Genomlycklig!
Så nu ska jag kunna sätta iordning alla papper för kattungarna, skicka in och registrera de och så! Så nu är det bara att sätta igång. Lika bra att iordningställa de papper som går så blir det inte så mycket i sista sekund!
Jippi! Ser från och med ut som följande gällande katternas namn!
La Vera Vita's Alva Vitsippa
La Vera Vita's Alvin Blåsippa
La Vera Vita's Allan Snödroppe
La Vera Vita's Amalia Tussilago
La Vera Vita's Annabelle Gullviva

Namnet är italienska och står för det sanna livet. Men i grunden tyckte jag att det var vitsigt med tanke på att mamma katt, min första Birma heter Isprinsessans Vera Silversnö. Vera alltså, det blev grunden. Så är de ju vita också. Vera och vita, och så får vi toppa med något italienskt som klingar vackert i människors öron. Och där föll pusselbitarna på plats för det nya namnet. Underbart att allt börjar komma i sin ordning!

Kram och tjohej!

Kommentarer
Postat av: ANNELIE

Japp dags att börja leva det rena livet nu....haha la dolce vita......kanske

2011-06-16 @ 21:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0