Sju veckor och helt underbara!

Nu har de blivit sju veckor gamla och är helt fantastiska. Alla äter, går på lådan och uppför sig helt fantastiskt. Inget bråk på olämpliga ställen, än så har inget åkt i golvet och de spinner så fort jag tittar åt deras håll. Det är helt underbart helt enkelt med kattungar hemma. Nästan så jag redan längtar tills nästa gång!
Försöker hitta en hankatt från utlandet för att få in lite nytt blod i Sverige. Jag har ju fördelen med att mina föräldrar bor delvis i Spanien och bilar upp och ned med husbil. Det ger mig möjligheten att kunna hitta hankatt i de länder som passeras på vägen. Det vill säga Danmark, Tyskland, Frankrike och Spanien. Sedan ligger exempelvis Belgien inte helt avsides heller. Så min tanke är väl i första hand att rabies-vaccinera mina flickor.
Sedan vet man ju inte om det mest lämpliga i framtiden kanske är att köpa en egen hankatt från utlandet till sina honor.
Idag är det riktigt lugnt här. Vet inte om bebisarna är lite trötta efter att det har varit gäster på besök i huset som har gosat och lekt med dem. Men vad gör det, kattungar ska sova så mycket det bara går!
Lyckades duscha Oncan, min Maine Coon tjej nu under morgonen. Det var ett tag sedan, som tur är så har hon ganska bra päls och blir inte alls så fet som jag vet att andra av samma ras kan bli. Hon var riktigt foglig idag och sa inte alls mycket under varken själva duschen, torkandet med handduk eller kammandet. Hon tyckte nog trots allt om uppmärksamheten. Tror hon har varit svartsjuk sedan kattungarna föddes, men det känns som hon börjar
sansa sig igen :)
Nä, det är dags att rycka upp sig och städa undan lite efter helgen. Ligger lite godis och chipspåsar lite varstans. Ingen vidare hälsosam helg om vi säger så. Annat är det vad gäller katterna. Där har jag satt gränsen att det är torrfoder som gäller från och med nu. Mer hygieniskt och mycket enklare. Jag upplever det bättre för kattungarna också. Blötmat kan inte stå framme hur länge som helst och jag tycker att de äter sämre om de vet att det kommer godare mat två gånger om dagen. Då väntar de hellre...men nu äter alla glatt av sina små bebispellets och är så nöjda så! De äter som små hästar! Två dagar så är den stora skålen nästan tom! Duktiga barn!
Upprepar ännu en gång. Besök gärna min nya hemsida! www.beatrizbirmor.n.nu
Lilla Annabelle är allt lik pappa Bernard! Se mer bilder av GIC - katten Bernard på www.ellekarrs.se
Alvin och Amalia behöver ett hem fortfarande! Riktigt fina små fluffbollar!
Mina älsklingar vill ha hem! Jag behåller Annabelle, men jag blir allt mer kär i Amalia.. Hjälp haha. Hon är så underbar. Alvin är ju en liten pojk så det går ju inte i mitt fall. Annars är ju creme underbart. Älskar färgen!

Kommentarer
Postat av: Petra Wegstedt

Hej! vad rolig din blogg verkar vara. lär definitivt läsa dina inlägg lite mer. (: Ha en trevlig dag =)

2011-06-27 @ 16:25:19
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0