Kattungarna öppnar ögonen!

Idag är en stor dag. För just denna dag idag, så har kattungarna börjat öppna ögonen så smått. Inte nog med att de öppnar ögonen, utan jag har upptäckt att det nog blir en sköldpadda i kullen. Lilla Alva! (Se bilden ovan, närbild på Alvas nos) Jag tycker det är så fint, om de fortfarande har mjuka kontraster. Men sköldpadda blir det. Gissningsvis en blåsköldpadda. Kan lika gärna bli lilasköldpadd, men ja. Det är som sagt bara en gissning. För att skapa en uppfattning av kullen så sätter jag nu eventuella färgen bakom namn och vikt i listan. De färger har inga garantier än och kan ändras allt eftersom. Men en liten hum känns det som jag har :)
2 Maj, 19:00
  1. Alva Vitsippa Vikt: 164g         Färg: Lilasköldpadd/blåsköldpadd
  2. Alvin Blåsippa Vikt: 198g          Färg: Créme, Créme-tabby
  3. Allan Snödroppe Vikt: 194g Färg: Blå, Blåtabby
  4. Amalia Tussilago Vikt: 181g Färg: Blå/lila, Blå-/lilatabby, Blå-/lilasköldpadda
  5. Annabelle Gullviva Vikt: 214g Färg: Blå, Blåtabby, Blåsköldpadd



Lilla Amalia är den som just nu är mest osäker. Hon har lite mera grått än exempelvis Alva, men ändå är hon väldigt ljus. Så det är blått eller lila som gäller med eller utan tabby/sköldpadd i. Spännande det ska bli att se hur de utvecklas i sina färger! Nu lite bilder på de små. Kommentera gärna och ge er egna uppfattning om färgerna!







Vilka fina barn jag har :D

Några få bilder på Vera och Oncan, min Maine Coon flicka känner sig nog lite bortglömd.
Hon är ju vacker som en dag, en riktig liten lokatt!





Trevlig kväll!!!!!! Önskar en djurälskare!

<3

Kommentarer
Postat av: Annelie

Sötisar som vanligt!

2011-05-03 @ 08:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0