Tvättdagar är fula dagar...

Rosa tutte, ännu större nu :)
Dagarna går och allt närmar sig mer och mer. Tiden går snabbare än vad man tror! Dagen påbörjades med vetskapen om att jag hade två tvättider innbokade. Så det var bara att sätta igång. Massor av tvätt och bristande tid. Tvättmaskinerna är klara efter 40, alternativt 60minuter. Värdelöst. För det är inte mycket man hinner göra på den tiden inte! Jag drog i vilket fall ned till vårdcentralen och fick mig lite antibiotika utskrivet. Fast vad hjälpte det när det tog över en timma att få det klart och sedan så låg jag hemma med hemska smärtor och blod i urinen i 3 timmar ändå. Äntligen börjar de lätta lite...
Men blivande mamma katt mår fint, dock en liten kräkning idag. Men illamåendet kommer inte ens katter undan. Stackarna! Fast det var nog snabbt glömt. För tjejerna fick sitta ute i lina på innergården idag och oooh vad spännande. De var så nöjda där de gick och tuggade gräs och nosade på buskarna. :) Men efter 20min utan mig så saknade de mamma och sprang glatt in och upp två trappor till sitt trygga hem!
Jag lyckades kämpa mig in i djurbutiken å handla lite babycat torrfoder och royal canin's +12 våtfoder till Bell's...de fanns inte bäbisfodret i våtform. Men +12 är riktigt bra och luktar tydligen lite extra gott fick jag veta när jag talade med säljarna på Royal Canin's stånd på utställningen i Frölunda förra året. Fodret ska också vara välanpassat för att den äldre katten lättare ska hålla vikt och hälsa, vilket även hjälper den yngre katten med extra behov. Så det ska nog fungera bra. Age +12 torrfoder äter de väl här hemma i alla fall, och de gjorde underverk på mina små... dock tappade de aptiten när min mista tjej gick bort..men nu börjar de äta fodret bättre igen!
tingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0