16 dagar kvar...

Nu är det bara 16 dagar kvar till förväntat första förlossningsdatum, 24 Maj... Mer troligt tror jag hon föder på 65e dygnet alltså den 28Maj...men det gäller att vara beredd! Det kommer vara så underbart med småttingar igen! Hoppas å håller alla tummar å tår på att allt ska gå bra och att små vackra birmabarn kommer till världen! Har lite funderingar på småsaker att köpa in innan de kommer... men får se hur det blir. Mjölkersättning ska köpas å massa kattungemat och annat näringsrik till blivande mamma katt.

Underbart väder idag så ska plocka ihop mina saker för att sedan åka och rida min lille häst. Hoppas jag får lite tid över att sola tänkte jag. Är så skönt om man hittar ett vindstilla hörn där solen ligger på! Underbart!!!

Men först så måste det diskas å dammsugas. Finns så mycket andra roliga måsten i livet som ni alla säkerligen känner till... framför allt det där med dammsugaren... har man en vit och fluffig birma så vet man att dammsugaren är hemmets bäste vän... Vårfällningens värsta tider verkar tack och lov vara över, men visst hittar man vita hår högt och lågt för det! Synd att jag älskar dem mer än jag hatar håren ;) Är inne på att ha två raser. Ha kvar min Annabelle och införskaffa en betydligt mindre hårig katt...  Måste erkänna att jag är sugen på en Sphynx eller en devon/corniss rex..ser ut som E.T hela bunten. Urgulligt :P Men inget bestämt, det är ju inte omöjligt att det föds en flicka nu som jag förälskar mig i ;) så allt blir att vänta och se!
16 dagar kvar! Nöjd flicka ska bli mamma snart!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Gulligt - hade ingen aning att Du va lika kär i dammsugarn som jag???!!!

2012-05-09 @ 08:29:43
Postat av: Inger

Ulltussar har vi gott om, Alvin Blåsippa och jag. Tänk att han ska bli "morbror Alvin". Han är ju just fyllda 1 år! Han väntar fortfarande på sin stamtavla, förresten. Ja, ja, han ska inte ställas ut, men ändå....

Lycka till hälsar han och jag, och ta en extra sväng på pållen, för mig som inte kan/vågar sitta upp längre, när du kommer till stallet!

2012-05-09 @ 18:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0