Dag 62! Snart kommer kottarna!

Snart kommer små Prinsar och Prinsessor till världen!
Inget nytt idag häller förutom en enorm mage och slö mamma-Bell's ... Vera försöker desperat leka med Bell's, men hon får ingen vidare respons då den andra parten snarare är upptgen med sin mage än att spendera tid på lek.
Temperaturen imorse låg återigen på 38c så inget nytt. Jag hoppas verkligen att hon föder innan jag åker iväg till Skara, vet inte hur jag annars ska göra. Vill ju vara där när det händer, både för min egen och Bellans skull. Man blir lite moderlig när det är på gång... tänk om något händer! Är de små väl födda och friska är det lugnt igen. Då mår ju trots allt min lilla sockervaddsängel bra igen och diar sina små. Då är den största riskfaktorn för henne över. 
Ohh vad jag längtar nu. Bara att få se hur många de är, vilka kön... för att sedan se dem utvecklas till små miniatyrmissar! Men hellre att hon kniper fram till dag 65 än att hon föder för tidigt. Fast redan nu ska det ju inte vara någr problem. Dag 62, fint väder. Lugnt och skönt, bara 2h jobb som väntar i eftermiddag. Jag blir mer och mer kluven över om jag ska starta min dressyr clear round i helgen på Nääs eller inte. Är de inte födda stannar jag mycket hellre hemma. Alternativt att någon kan vara vakt och jag rider en klass å sedan skyndar hem. Vera, exempelvis, hade nog inte velat föda om inte jag var hemma. Hon åt exempelvis inte på en vecka nästan eftersom jag låg på sjukhus. Men som tur va fick jag komma hem på torsdag eftermiddag och på söndag den 24april 2011, tiiiiiiidiiiigt på morgonen(runt kl02:00 och framåt) kom de små ut! Då fick hon ju vara lugn och nöjd två dagar innan nedkomsten i alla fall :D Så allt slutade ju lyckligt med fem stora välskapta bebbar! 
Bell's har precis tryckt i sig ytterligare en portionspåse sheba mat å ser nöjd ut! Jag väljer att vara hemma så mycket jag kan den här veckan och hoppas att hon på så vis ska känna sig mer trygg. Hon får för det mesta vara ifred, men verkar som hon gillar mitt sällskap trots allt eftersom hon är där jag är. :)
Nu blir det väl trots det fina vädret en städrush i lägenheten innan jobbet. Hästen min mår nog gott av att ta de lugnt dessa varma dagar. Gräs får han i massor. Jag och en vän Elin på stallet plockade 5kg färskt gräs åt honom, nöjd var Lalan! Nu ska jag försök få något gjort, även om det fina vädret lockar väääldigt myyyyccckkkee till att gå ut i solen å få färg!
Snart är dem här!!!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Lycka till och se att bäbbarna kommer innan söndag e Du snäll! Haha

2012-05-25 @ 08:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0