Dräktighetsdag 61, nu är det nära!




Nu har hon gått hela 61 dagar! Det verkar inte alls vara långt borta nu. Magen verkar inte få många lugna stunder då der ser ut som om det försegår någon form av kampsport på insidan. Det sprattlar så lillan blir sjösjuk! Men nu till min tacksamhet äter hon hästmängder med mat. Och jag har ju varit snäll "mamma" och köpt gomat som hon älskar. sheba-blötmat med bitar i sås är inte alls fel ;) Så länge hon äter är jag nöjd! En del vit kokt fisk har också slunkit ned med god aptit. Funderar nu på att blanda lite KMR ersättning och se om hon vill ha i värmen. Det är visserligen underbart med värme och optimalt för kattungarnas första dagar, men Bell's verkar tycka det är aningen ansträngt att ligga med stora magen i hettan. Det är tack och lov inte extremt varmt i lägenheten. Faktiskt rätt så behaglig temperatur, har läst om flertalet som har skrämmande värme på 30-35c i sina hem nu när solen ligger på.

Klippte bort lite päls från hennes mage igår så det blir lättare för kattungarn att hitta fram i mjölkbaren. Tycker inte om att klippa med sax, hade varit så mycket bättre med någon mindre modell av trimmer eller liknande. Men man får ta vad man har helt enkelt! Just nu slappar Bell's på golvet under soffbordet, får se hur allt utvecklar sig. Ser ju onekerligen ut som att de små vill ut NU! Så som de sprattlar! Jag ska oavsett vara hemma så mycket jag kan, vill inte lämna henne eftersom hon är förstföderska och hur bra koll man än tycks ha så kan saker komma oväntat ändå.
Hennes temperatur ligger på 38grader jämt i princip. Svårt att säga vad hon vanligtvis har för temp eftersom jag dumt nog började på dag 59. Kanske skulle tagit tempen i ett ännu tidigare skede för att se vad hennes normaltemperatur var. Men man lär sig så nästa gång kommer inte temperaturen vara någon tveksamhet!

Som sagt, dags att blanda lite mjölkersättning till blivande mamman och se om de kan få henne lite svalka i det varma vädret. Dessa två katter i min ägo råkar inte vara några mjölkälskare direkt i vanliga fall. Men nu ska vi se om det går ned se vad den lilla kan acceptera. Blivande mamma kattor ska vara bortskämda till tusen!
Grattis för övrigt till syster Amalia som är mamma till fyra kattungar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0