Kattungarna födda! 28 Maj Kom de till världen!

Stolt mamma!
Det var en jobbig och lång dag med en massa väntan. Jag trodde visserligen att hon skulle vilja föda mitt på natten, men kunde ändå inte lämna henne ensam under söndagen. Så väntan blev de i mängder. Jag kröp under täcket vid 10tiden och hade svårt att somna, hennes slemmis hade gått! Sedan gjorde ju inte ridprovet morgonen därpå insomningen enklare. Tillslut lyckas jag få mig en blund, dock med "ena ögat öppet"..och vips, klockan 13:20 ungefär smyger sig en tjock Bell's upp i sängen bredvid mig och har tydliga värkar. Det var bara att hoppa ur sängen och krypa ned framför bolådan som jag bäddade extra mysig. Till min förvånad accepterade hon detta. Vad hon inte accepterade var att min uppmärksamhet var riktad till något annat än henne! Till slut vid 3 tiden dimper den första ungen ut. En liten pojke! Han följs sedan av fyra kullsyskon under morgonen. Så fem välskapta små minikatter föddes det. Verkar vara en relativt jämn kull. Jämt fördelade vikter, ingen jätte stor eller liten. Utan lagom helt enkelt. Födseln gick lätt, hon var superduktig. Sa knappt ett ljud. Sa bara till mig att titta på henne och hålla en hand på henne medan hon krystade. Det var allt, alla föddes utan de minsta problem. Det var bara kattunge som hade lite fostervätska i lungorna, me de hostade han snart upp. Nu kommer lite bilden så ska jag uppdatera så ofta jag kan! Bilderna är kattungarna i födelseordning!
Vackra, underbara barn!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Dom e sååå äckligt söta så man dör ju!!!!

2012-05-28 @ 22:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0