Kattungarna 4 dagar

Nu har kattungarna blivit hela fyra dagar gamla och alla går fortfarande upp i vikt precis som de ska. Har tagit fram nappflaskan och modersmjölksersättningen för att se om de är hungriga. Bells första kull var ofta hungriga och matades extra av mig och Dan flera gånger om dagen då Bellan själv var ute och velade mest och inte riktigt förstod att det var hon som skulle ta hand om barnen och inte vi människor. Hon tyckte de var mycket trevligare att strosa runt som ingenting hade hänt och mata dem då och då. Men men, det är ju sådant man får vara beredd på när man tar kullar. Det blev mycket nappflaskmatande den första tiden, men snart så förstod hon vad som skulle göras och det blev ju fem underbara och stora fina katter av dem kattungarna också! 
Den här kullen tar hon hand om till punkt och pricka som en människa tycker att mamma katt ska ta hand om dem. Hon födde dem på precis rätt ställe där jag hade bäddat och hon ligger nästan konstant inne i boet och matar barnen. Sedan äter hon som en häst också. Det är ju skönt eftersom risken finns att bebisarna annars suger ur allt ur stackars mamma katt :) Men Bell's vill hålla hullet uppe så hon äter gott. 
¨Ska bli spännande att se om kattungarna blir bruna allihopa. Tänker jag efter är det väl inte omöjligt att de kan bli blått med? Jag är väl ingen expert på genetik men om mamma till kattungarna är blå och bär lila(sköldpadda) och blåtabby bakom sig + blått och creme i nästa led.... och pappa är brunmaskad men har choklad och sedan även han en lilasköldpadda som mormor... Det måste väl innebära att det inte är självklart att alla bebisarna blir bruna? Eller? Det väntas ju att se, men menar mer att ur genetiskt synvinkel så kan kattungarna även bli blå,lila eller choklad utöver brunt... Sedan att den procentuella chansen är olika stor eller till och med väldigt liten för vissa färgutfall är en annan sak. Nu har jag inte fått bruna kattungar tidigare utan bara blått, lila och creme +paddor/tabby. Så kanske svårt att avgöra. Men jämför jag med bilder på nätet tycker jag mina ser något ljusa ut för att vara bruna? En är betydligt ljusare på öronen och nosspegeln (Castella och även Casall) än vad de andra är i alla fall. Tiden kommer ju säga sitt, men nyfiken som jag är kan jag inte låta bli att spåna igenom genetiska möjligheter för olika färger. Skriv gärna vad ni tror och/eller om ni har erfarenhet av brunt och vet hur det yttrar sig på 4 dagar gamla kattungar. Genetik är roligt! Nu bilder på de små underbara! 

 
Ha en fortsattt trevlig tisdagseftermiddag! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Herregud så söta!!!!

2013-04-02 @ 20:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0