26 dagar


Fina Bells är defenetivt dräktig om hon då inte lurar mig med extrem skendräktighet. Men det har jag svårt att tro. Tuttarna är rosa och har även blivit något större reda. Jag kan även se en tendens till att pälsen börjar lossa runt omkring. Förutom det så går hon sakta upp i vikt. Hon äter oss ur huset, eller lägenheten kanske rättare sagt. Men hon får äta precis så mycket som hon önskar, för snart så kommer det vara småttingar som suger ur henne all näring. Så lite fett får hon allt ha att ta av. Jag tror mig kunna känna små små ojämnheter vilka skulle kunna vara de små bebbarnas "valnötsstadium". Alltså de är små som valnötter och ligger nu i fosterblåsor. :) Jämför med mamma Vera och det verkar som det är något annorlunda inne i Bells mage. Men man måste ju känna väldigt försiktigt så det där med att man ska kunna räkna dem låter jag tiden berätta. De ska ju trots allt komma ut om inte allt för länge och då är det betydligt mycket enklare att räkna ! Oftast räcker en hand också så det ska till och med jag klara av som annars är helt kalas-kass på matematik. :) Men för mina ovana fingrar så ligger där minst 2 två i alla fall ;). Men med tanke på viktuppången finns nog någon mer. :)  Inga garantier på min fingerkänsla, bättre att gå på magkänsla och gissningsvis trillar de nog ned 4 st enligt mig... de flesta gissar 5 ännu en gång. Men det är väl för mycket att hoppas på?! Fast Bells är ju en superkatt som verkar ha produktivitet i generna ;) 
Nä du är det dags för att sova. En ny vecka med jobb, häst och vän + kusin står på schemat. Så blir en fullpackad vecka igen, men det är bara skönt. Då går timmarna snabbare tills min älskling kommer hem. Sedan så kan jag därmed räkna ned dagarna till min lilla britt-tjej kommer hem också. <3 Längtar så! Sedan kommer det kattungar sista mars ungefär. Så spännande, härligt med händelserika tider! <3 
S*Björkkullen's Silver Xintra (Bilderna är från uppfödaren.)
En bild från när hon var ännu mindre :) söt liten kicka <3 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Spännande tider! Vilken söt liten tjej!

2013-02-18 @ 09:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0