Dräktig dag 13

 
 
Idag har Bells varit dräktig i 13 dagar, förutsatt att parningen tog sig såklart. Så dagarna går fort. Det tar inte så lång tid ändå. Hon ska gå 9 veckor och på tisdag är det redan 2 veckor sedan hon åkte iväg på parning. Det vill säga att det endast kvarstår 7 veckor egentligen. Tiden går så oerhört fort så snart dimper de säkert ned en hel bunt med bebisar innan vi ens hunnit inse att hon är dräktig. 
 
 
Blir nog söta barn de här. Nu sitter jag och håller alla tummar jag har för att det ska bli en fin hona som jag kan behålla i avel. Det blir troligtvis mest eller enbart brunt, kanske blått. Enklare färger att urskilja markeringarna på tassar och annan teckning med, så hoppas att det går att se tydligt och att det blir ett par riktigt fint tecknade småttingar i den här kullen. Jag har även lite namn på g, så hoppas några passar de små som kommer till världen :) 
 
Nu är det dags att slänga sig i soffan och tror bestämt jag ska ta mig lite av gårdagens hemmabakade chokladkaka med rivet apelsinskal och apelsinsaft. det med lite vaniljglass till. Så ska nog kvällens tv-tittande bli lite extra trevligt. :) Mina små flickor ska också få lite kvällsgott. Gäller ju att de får lite extra hull om möjligt innan kattungarna kommer ut och suger ur all näring. Ju mer att ta på desto bättre :) 
 
Ha de gott! 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Underbara lilla Bellan!

2013-02-04 @ 08:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0